Search

Kegiatan Ahli

Assalamualaikum..

Alhamdulillah. gagasanmujaddid.blogspot.com semakin aktif. Saya banyak menerima artikel yang mahu disiarkan oleh ahli Mujaddid ke dalam blog ini. Terima kasih kepada mereka yang aktif mengambil bahagian. Selain artikel berbentuk ilmiah, kita juga mahu mendengar berita tentang diri sendiri atau tentang sahabat ahli mujaddid yang lain. Apa khabar ahli kita di Utara, Selatan, Timur dan Barat. Begitu juga ahli-ahli kita di Borneo? Badie, Zaki, Nik Mahadi (pergi Sarawak senyap-senyap je), Khairul Bariyah, Masyitah, Jalalilah dan lain-lain.

Andai mahu berjumpa sahabat-sahabat di sekitar Lembah Klang tidaklah susah. "just calling". Beberapa minggu yang lalu, saya sempat bersua muka dengan Azmi Mohamad dan Nawawi. Kebetulan menghantar isteri berusrah dengan adik-adik Mujahid. Azmi sekarang sibuk siapkan disertasi masternya. Nawawi masa itu tengah ke'bujang'an. Isterinya sudah dihantar pulang ke Kelantan menunggu kelahiran anak yang kedua. Kami makan-makan di kedai 'Mek' di Pantai Dalam. Nawi asyik mengomel pasal hubungan tak mesra dengan bosnya di RHB Bank. Lepas ini kita jumpa santai dengan Hadi pula.

Baru-baru ini ada juga Zul hantar SMS maklumkan yang dia berada di Kuala Lumpur. Maaflah Zul tak terbalas SMS hang. Masa tu handset sudah kena 'barred'. Boleh baca cerita Zul di blognya. Zul ni duduk satu pulau dengan Rokh lagi kan?

Saya sentiasa berjumpa denga Mat. Yalah.. Sudah satu ofis. Setiap hari boleh jumpa. Tambahan rumah kami pun 'dokek ajo'. Asyraf selalu juga mai Kl tapi jarang-jarang jumpa. "Call lah aku". Ustaz Dan, ana selalu turun Perak lani ni, mehla kita jumpa-jumpa. Bawa sekali Si Zainul tu. Nurliza pun dah offer nak belanja makan mee udang tu.

Walaubagaimanapun, saya ucapkan selamat berjaya dan semoga terus istiqamah dengan kerja buat kalian. Sesiapa nak berkongsi cerita boleh emailkan terus ke mujaddid2008@gmail.com. Tak sabar nak publish ni perkongsian cerita korang!

Abushifa

0 comments: