Search

Catatan Seminggu Blog Ahli Mujaddid

http://abushifa.blogspot.com/

Wajah-wajah Akhir Ustaz Asri Ibrahim


http://hannanfarhana.blogspot.com/

Sunday, August 16, 2009

PESANTREN CINTA RASULULLAH: NIKMAT BERIBADAH BERSAMA ISTERI

Perkara yang sukar kita lakukan adalah beribadah dengan pasangan masing-masing. Kenikmatan ibadah bersama-sama sukar dicari kerana kita tidak cuba memaknainya.
Dilihatlah kisah Rasulullah SAW bersama isterinya.

Suasana rumah Rasulullah SAW diibarat pesantren dimana aplikasi ilmu dan amal menyelubunginya. Cinta agung kepada setiap terpupuk melalui ibadah bersama ahli keluarga terutamanya dengan isteri tercinta. Kita sewajarnya menuruti cara Rasulullah SAW dalam mengerat hubungan 2 cinta. Cinta kepada Allah dan Cinta kepada isteri.



http://ilhamimtiyaz.blogspot.com/

Saturday, August 15, 2009

Sekolah baba pula tutup...



Esok, semua murid2 sekolah baba dapat cuti...cuma guru2 aja kena mai sekolah...banyak yang demam, batuk, selsema...pej.kesihatan datang dan cek murid2...


http://politikbaru.blogspot.com/

Saturday, August 15, 2009

Bank tak boleh paksa wasiat pelanggan

Bank tak boleh paksa wasiat pelanggan

BARU-BARU ini, saya memohon pinjaman peribadi di sebuah bank di Kuala Lumpur. Selepas seminggu pihak bank menghubungi saya dan memaklumkan yang saya boleh datang menandatangani semua dokumen perjanjian kerana permohonan diluluskan.Ketika proses menandatangani dokumen, pegawai bank menghulurkan saya dokumen wasiat yang siap tercetak yang katanya wajib saya tandatangani.
Oleh kerana saya berkelulusan perundangan dan mempunyai pengetahuan mengenai wasiat, saya bertanya kepada pegawai bank berkenaan, 'Apa fungsi dokumen wasiat ini?' Jawapan yang diberikan amat mengecewakan.Pegawai itu langsung tidak tahu apa fungsi dokumen itu malah jawapannya sangat mudah iaitu sebagai pelanggan saya wajib menandatangani dokumen wasiat itu kerana ditetapkan bank.

http://siti-muthiah.blogspot.com/

Cameron Highland

Serius serius...
Yang ini ceria ;)



0 comments: