Search

Geng Langkawi

7-8 Ogos ada pertemuan Mujaddid versi Langkawi. Kebetulan saya cuti-cuti Malaysia di sana. Ini di bilik 513 Hotel Helang. Pertemuan pertama setelah beberapa tahun tidak bersua muka. Jelas ada perbezaan pada semua. Rokhaimi, isteri dan anaknya rabiatul adawiyah. Zulkifli, isteri dan anaknya amal imtiyaz. Saya, isteri dan anak Nur Amiratushifa'.

Zul kesudian untuk menjadi pemandu pelancong pada hari Sabtu. Destinasinya ialah Laman Padi, Pantai Chenang, Pekan Kuah, Makam Mahsuri. Zul di hadapan Laman Padi bersama Shifa' dan Aiman anak sedara Ein ( kanak-kanak yang amat disenangi Shifa'). Motor tidak ada kaitan dengan kami.Kelihatan Zul tidur keletihan. Ini semasa di Makam Mahsuri. Sorry la Zul!! katanya dia selalu cari port tidur kalau bawa anak murid dia pergi lawatan. Hihihihi.

Saya Rokhaimi. Seorang guru J-Qaf di Langkawi. Walaupun orang memanggil saya The Rokh, tetapi saya bukanlah adik kepada The Rock.. Possing Rokh di Langkawi Geo Park semasa menghantar kami yang nak naik kereta kabel. Tak taule rokh sengaja possing macam ini atau saya yang candid snap.

Makin jelas!! Jelas perbezaan!! Cover sikit perut!! Teguran petama Rokh padaku semasa pertemuan di lobby hotel malam sebelumnya ialah " hang cam tak makan je, berkembanglah sikit". Inilah gaya mutu keunggulan.

Terima kasih Rokhaimi dan Zulkifli.

0 comments: